Header menu

COVID-19:

Vi følger myndighedernes anbefalinger. Læs mere på kk.dk/corona

 

Læs om den aktuelle situation i Center for Kræft og Sundhed

Træn når du har tid og lyst

  • ""
    Modelfoto: Mark Thyrring
Træningsprogrammer, videoer og links til hjemmetræning, yoga og mindfulness.

Hvis du ikke har mulighed for at møde ind til træning i centret, eller du vil supplere din træning derhjemme, har vi her samlet en række programmer med lette øvelser og træningsvideoer, som du kan træne efter, som du har lyst og overskud. 

VI anbefaler, at du træner hjemme minimum 2 gange om ugen. 

Hvis du ikke har et ur med en sekundviser, kan du bruge en app, f.eks. Circle Timer eller Tabata Timer.

Træningsvideoer
Center for Kræft og Sundhed er i fuld gang med at lave træningsvideoer, så du kan træne hjemme, når du har tid og lyst.

Links til andre hjemmesider med hjemmetræning 
Der er mange steder på internettet, hvor du kan finde mere inspiration til hjemmetræning. Se f.eks.:

Du kan også prøve den meget poplulære app 7 minute workout.

Link til yoga og mindfulness
På Sundhed.dk kan du finde videoer og lydfiler med yoga og mindfulness. Materialet er udarbejdet til brystkræftpatienter, men det kan bruges af alle. Find videoer og lydfiler her.  

Træningsprogrammer
Der er to sværhedsgrader. Det svære program vil have lettere alternativer, hvis du f.eks. har særlige restriktioner i forhold til din træning. Hvis du holder musen henover titlen på øvelsen og klikker på den, kan du se en kort instruktion til, hvordan øvelsen skal udføres.